.

.

onsdag 22 juli 2015

Mobilio - Tele2

Jag har köpt min mobil via Tele 2 som ringde och frågade om jag ville teckna om mitt abonnemang och  köpa en mobil och jag sa ja, jag brukar aldrig köpa nåt via telefon men eftersom jag visste vilken telefon jag skulle köpa och fick ett bra pris så slog jag till. Vilket visade sig vara ett misstag.
Efter mindre än 3 månader släpper glaset på telefonen trots att jag har varit oerhört försiktig med telefonen. Jag ringer till Tele2 i tron om att problemet skulle vara lättlöst men då börjar helvetet.
Tjejen i telefonen är oerhört hjälpsam startar ett service ärende och säger att jag kan åka till närmaste Tele2 butik och lämna in telefonen och hämta ut en låne telefon.
När jag kommer till Tele2 i Farsta säger de att de kan inte ta emot telefonen för den kommer till tele2 via ett externt företag som heter mobilio. Sjukt redan där att dom på tele2s kundtjänst inte visste detta.
Jag ringer Mobilio som säger att jag ska packa telefonen i en låda och skicka den till dom och att de sedan tar ställning till om det är självförvållat eller inte och om de anser att det är det så får jag ett kostnads förslag,om jag nekar det får jag betala en avgift och de skickar tillbaka den trasiga telefonen och detta skulle ta omkring 2 veckor.
Jag kan inte vara utan telefon i 2 veckor och jag vet att det inte är självförvållat men jag kan ju inte veta hur dom dömer saker. Kvinnan på Mobilio var oerhört ohjälpsam och man kunde absolut inte få tala med någon ansvarig.
Jag går då därför och lagar telefonen hos en affär som lagar telefoner och han berättar att den går inte att laga för att den är böjd.
han kan inte säga hur detta kan ha skett det vanligaste är folk som har den i bakfickan men jag har inga bakfickor har aldrig klämt eller böjt den dessutom hr jaf ett telefon fodral men hård baksidaa och framsida vilket borde göra det ännu svårare att råka böja en telefon.
Så nu står jag alltså med en 3 månader gammal trasig telefon som inte går att laga.
Detta känns inte rimligt inte på nått sätt.
Jag har inte heller någon försäkring som hjälper mig eftersom kvinnan som sålde telefonen sa att det inte gick att teckna nån försäkring och att hemförsäkringen täcker sånt här, vilket den inte gör.
Hur fan är det möjligt att sånt här kan hända??


vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)