.

.

lördag 5 september 2015

Första innebandy matchen med AIK

Det är svårt att beskriva deras första match med AIK. Pga att de spelade mot 05orna i deras gamla förening. Nu har inte Robin och Leo spelat med det här laget på  länge men de  tränade med dem på torsdagar så de är ändå vänner.
Men jobbigast för mig var att komma till "vår" hall.
Det har varit killarna hemma hall sedan de började med bandy och Nelli har mer eller mindre växt upp där eftersom vi ändå varit där vid ca tre tillfällen i veckan sen hon föddes.

Nelli var inte så jäkla imponerad av att vara på innebandy match utan kastade sig på golvet och grät så högt hon kunde redan under uppvärmningen.
Jag mutade med babblarna, gröt och kex och i 2a och 3e perioden blev det okej, hon va inte lycklig men hon grät inte heller.

Matchen är också svår att beskriva.......
Efter första perioden låg vi under med -6 och jag tänkte att -herre gud vad har vi bytt till för lag???
Leo gjorde mål i första perioden vårt enda och hans enda.
I period 2 och 3 stod Leo i mål, han var otrolig nervös men han gav sig inte utan ställde sig modig i målet.
I period 2 och 3 vände det och vi vann med 16-6.
Robin gjorde 2 mål och Leo släppte inte in ett enda.
Jag är så otroligt stolt över mina killar, älskade duktiga ungar.





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)