.

.

onsdag 30 september 2015

Jag är så otroligt lyckligt lottad, (eller så går det där med trötthet i generna, jag kan lätt sova mitt på dan Micke lika så och Robin och Leo sov gärna middag när de var stora killar också)
Jag hör ofta folk som klagar på att deras barn sover så kort mitt på dagen men Nelli sover iaf 2 timmar vare dag. Ibland blir det kortare och ibland längre.
Igår sov hon däremot bara 1.5 timmar och vaknade redan vid halv 2 och det märktes på kvällen, vid sju var hon jätte trött så jag gick ner med henne redan vid halv åtta och kvart i sov hon.
Men nu har jag börjat få lite rutin på sovandet och det är STOR skillnad nu när hon sover en lång gång på dan än 2 lite kortare.
Förut kändes det lite som ett fängelse att vara hemma speciellt om hon är gnällig då jag inte ens kan gå på toaletten utan att hon gråter hysteriskt.

Eftersom jag nattar Nelli vid 20 på kvällen och sedan vill Leo ligga hos mig en stund innan han somnar och prata lite och komma ner i varv, vissa kvällar när det hänt mycket har han många tankar och kan vara vaken ända bort mot halv tio, tio.
Och då när han har somnat somnar oftast jag också annars tittar jag på nåt på datan men oftast orkar inte jag längre än till tio.
Så den enda tiden på dygnet när jag kan göra vad jag vill är dom timmarna på dagen då hon sover så dom känns lite heliga och jag kan säga att två timmar går otroligt fort när det är den enda tiden man har. Så fort hon vaknar går det i ett och laga mat eller hänga tvätt är rätt svårt oftast ledsnar hon på att jag stå på ett och samma ställe och då gråter hon och skriker och drar mig i kläderna tills jag slutar, men om jag tex dammsuger, torkar golv, dammar eller bara går runt och plockar lite då blir hon inte ledsen, lustigt eg.

Oftast brukar jag äta lunch och titta på nåt på datan, blogga lite, surfa lite, det finns alltid nåt som behöver undersökas kläder att beställa mail att läsa och sedan blir det lite disk eller tvätt och är det måndag eller torsdag brukar jag försöka hinna laga middag innan hon vaknar.
I morgon har jag utvecklings samtal med Robin kl 13 vilket känns surt för det är mitt i hennes sov tid men jag måste ju ta det då för jag lär knappast kunna lyssna på Robins lärare om hon är vaken.




vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)