.

.

måndag 25 januari 2016

Pippi hus

Jag tänkte redan förra veckan att jag skulle ta fram PIPPI huset, Nelli älskar PIPPI och det är så himla kul att någon så liten fattar tycke för något så mycket.

Robin och Leo var mycket äldre då de upptäckte PIPPI kanske 3år? Men det var någon av dom som hittade Pippihuset på dagis och lekte med det varje dag men jag minns inte vem av dom det var och det stör mig massor (måste leta fram några gamla kort så vi får se) men jag vet iaf att Leo bodde i PIPPI klänningen när han var liten  med peruk och allt, han hade tom på sig den till dagis varje dag.

Nelli tittar på "riktiga" Pippi på datan och telefonen (sen tog svt bort dom helt plötsligt så då tittade hon på tecknade pippi ist) men nu är dom tillbaka igen) och hon går runt med sina mjuka pippisar varje dag, hon tittar i pippi böcker, hon tittar i Bamse boken för att han har en prickig häst och säger 
- pippi och skiner som en sol.
I morse var jag ensamen med Nelli tills mormor och morfar kom och hämtade henne och jag är fortfarande sjuk och mår jätte dåligt så då tänkte jag att det var smart att ta upp pippihuset för att då skulle hon ha något att göra tills dom kom.


 Nelli är så rolig, jag tog bort badrumspallen, vet inte ens varför den stod i vardagsrummet, då gick hon genast och hämtade tillbaka den och satte sig på en som att försäkra sig om att jag inte skulle kunna ta den igen. Sen hämtade hon Minionen också och la den bredvid sig på pallen.








vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)