.

.

onsdag 3 februari 2016

När Nelli vaknade fortsatte det lika dåligt som på morgonen.
Nelli skulle äta mellan mål men vägrade och där brast det för mig.
Det eviga krångladet med maten tär fruktansvärt på mig. Frukost, lunch, mellanmål och middag måste man (jag) tjata tjata tjata tjata för att hon ska äta man ska busa och truga och det gör mig galen.
Men när Leo kom upp och frågade om han skulle prova att mata henne gick det jätte bra, hon åt så fint och skrattade tom.
Nu är det inte så att Leo är lösningen på problemet för vid tex middagen håller vi på allihopa, jag Robin, Leo och Micke men ändå äter hon inte och nu har det hållt på i många veckor.

Men vid middagen hände nåt.......
Då åt hon, själv, massor.
Hon åt mer vid middagen än hon har gjort på hela veckan sammanlagt.

På kvällen hade hon yoghurt i håret sen mellanmålet som luktade spya så jag blev tvungen att  bada henne och hon tyckte det var så kul, hon skrek av skratt och plaskade så det stänkte i hela badrummet.



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)