.

.

fredag 11 mars 2016

Hur mycke skit kan drabba en ????

I kväll nr jag bytte blöja på Nelli upptäckte jag att hon har fårtt mask igen så jag kastade mig på telefonen och ringde vårdcentralen men de hade så mycket att göra så de kunde inte ta mitt samtal och fjärde gången jag ringde sa de att det hade stängt så jag ringde till närakuten där de sa att de skulle ringa upp omkring klockan  fem i åtta på kvällen (klockan var då fem) så jag ringde till min kompis som sa att jag skulle köpa den receptfria och krossa en tablett och blanda med nåt gott. Hon hade gett med massvis med glass. Så jag stängde av spisen (för jag höll på med middagen) och kastade ner Nelli i vagnen och sprang till centrum så inte apoteket skulle hinna stänga.
När vi kom hem krossade jag tabletten och la det på en sked med lite sqeeze gröt och hon tog båda skedarna utan att ens göra en min sen sprang hon iväg och lekte och jag kunde börja med middagen igen.
Gud så skönt jag trodde att det skulle bli ytterligare ett fredags mys som gick bort.
Det är helt sjukt att allt som händer oss händer på fredagar, för två fredagar sedan åkte micke in på akuten och någon vecka innan det var det nelli........
När Micke kom hem från jobbet hade han en stor bukett med rosor med sig bara för att jag gör så mycket hemma jämt och det kunde inte ha kommit bättre för det räddade hela min kväll.




vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)