.

.

söndag 21 augusti 2016

Olycka

Det här är nog Nellis värsta olycka sen hon föddes.
Vi står i badrummet och har tvättat händerna och ska borsta tänderna jag håller på att ta på tandkräm på hennes tandborste när pallen välter bakåt och hon faller framåt. Ser helt ofarligt ut, tom ganska roligt för hon ligger på mage uppe på pallen.
Nelli skriker nåt så fruktansvärt och jag lyfter upp henne och ska säga att det är ingen fara det där gick ju bra. Då ser jag hur blodet väller ur munnen på henne så jag håller henne över handfatet och försöker skölja munnen medans jag bara känner skräck och panik tillslut är vattnet klart och jag ställer henne på toaletten för att se vart hon har gjort sig illa. Jag be henne öppna munnen och då börjar det rinna blod igen, mörkt tjockt blod, inte så där lite genomskinligt utspätt med saliv. Då får jag panik på riktigt och skriker till Leo att ringa Micke, även om jag vet att han är flera timmar bort så känns det ändå som det ända rätta. Jag tror att min panik till stor det berodde på att jag höll på att dö för några år sedan då jag började blöda i halsen efter att jag tagit bort halsmandlarna och det var ju samma händelse, hur mycket jag än sköljde med kallt vatten så fortsatte det bara rinna tjockt mörkt blod.
Till slut sluttade det och jag kunde titta vart ifrån det kom och ser d att hon har ett rejält jack högst upp under läppen och att den lilla flärpen som håller läppen är av.
Totalt utmattad somnade Nelli efter bara någon minut, stackars hjärtat.





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)