.

.

söndag 25 september 2016

Junibacken

Idag åkte vi till Junibacken med Nelli och Robin.
Jag har länge velat åka till junibacken vi har inte varit där sen i vintras och det är verkligen min favorit plats, jag skulle kunna åka dit varje helg.
Det finns så otroligt mycket för Nelli att undersöka och leka med. Jag tror att man skulle kunna vara där varje dag i en månad och ändå skulle hon inte tröttna för på de timmarna vi var där hann hon inte leka med en bråkdel av alla sakerna.
Svårt att säga vad hon gillade bäst för vi fick dra henne ifrån varje sak för att hon skulle hinna se  och prova på så mycket som möjligt.
Hon gjorde iordning korv åt oss, gav oss paket och sjöng -må leva.
Vi fikade i lassemajas kafe jag berättade att hon åt en damsugare - neee sa hon då, choklad :)
Sen åkte vi sagotåget med henne och det var ingen succe direk. Hon grät och grät. Hon tyckte det var läskigt när vi flög högt, hon blev rädd för råttan (den gjorde Robin och Leo så rädda när dom var små att dom inte ens ville åka tåget) och blev ännu räddare när vi åkte in i mattisskogen och pricken över iet var kattla draken sen var hon hysterisk och jag förundrades över hur glatt och trevligt sagotåget är uppbyggt.
Vi lekte lite hos pippi och sedan åt vi lunch det blev köttbullar år alla förutom Robin som åt pannkakor och Micke och jag muttrade som vanligt över hur katastrof dålig maten är där.
Kalops för 129kr
eller en räkmacka för 169kr ??????
Seriöst, det handlar inte om pengarna för är det god mat kan vi betala vad som helst men seriöst, kalops för 129kr det är löjligt. På vår lokala restaurang kan du få de mest utsökta a la carte rätterna för 82kr på lunchen.
Vi fortsatte att leka en stund innan vi begav oss hem med en trött Nelli och i köerna hem passade jag och Robin på att fånga massa pokemons.
















vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)