.

.

torsdag 6 oktober 2016

Vinter kläder


Helt plötsligt blev det kallt och sjukt kallt, på mornarna när vi går till skolan har temperaturen varit under tre plus så jag började leta fram vinter jackorna, Nelli fick ta overallen från förra året men tyvärr är den kort i benen Robin har en fin och bra tunn dunjacka från Peak performence men den är borta. Jag har skällt på Robin i tre dagar nu men så sa faktiskt mamma och pappa i dag att det kan ju faktiskt varit så att någon har snott den och barn kommer inte ihåg om de hade jacka med sig eller inte så han har nog inte reflekterat över att den var borta. Men det är surt ändå den kostar nästan 2000kr (fast det har inte vi gett för den) och är en otroligt bra jacka och hade funkat hela den här vintern också.
Leo gillar inte sin höstjacka för det är två jackor som sitter ihop så han vägrar sätta på sig den och eftersom han är som han är så går han då ut utan jacka i skolan. Jag köpte en till honom på hm men den var för liten så den ska jag skicka tillbaka och så köpte jag en ny dunjacka till Robin på någon okänd affär men den var super tajt i armarna så den fick jag också skicka tillbaka.
Så såg mamma en annons på Lidel på galn byxor till Nelli men så visade det sig att dom hade lättvikts jackor också så jag köpte varsin till Robin och Leo så får jag fortsätta leta efter en vinterjacka till Robin.


vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)