.

.

tisdag 13 december 2016

Lucia

Jag gick ner till Robin och tittade på lucia på tvn innan han gick till skolan så att han också fick känna att det var lucia.
När Leo hade gått till skolan åkte jag och Nelli till Farsta strand och firade lucia.
Man kan säga att det blev lite sisådär, inte själva firandet men julklänningen.
Jag har länge tittat runt efter en julklänning till henne men inte hittat en enda som jag tyckte var fin och helt plötsligt var lucia här så jag tänkte att jag tar väl förra årets ( jag trodde att hon skulle kunna ha den eftersom hon har massa kläder som hon har kunnat ha i ett helt år) men gud vad den var liten.
Jag dök in i klädkammaren och gick igenom alla lådor med killarnas kläder men inte en enda tomte dräkt så det fick bli klänningen ändå.

Men vi hade en jätte trevlig lucia och Nelli älskade att gå luciatåg som hon hade sett i kyrkan i söndags.
När vi dansade kring granen blev Nelli lite ledsen eller hur man ska säga, hon kramade leksakshunden och sa men ledsen röst -inte mera, så vi gick och lekte ist.

När vi skulle hem så missade vi bussen och jag ville inte vänta en halvtimma på nästa så vi gick hem
Det blev en 40 minuters promenad hem med två långa backar och växlings vis massa snö. Plogningen är lite sådär på vissa ställen, men det kändes nyttigt efter alla peppar kakor och lussebullar.

På kvällen åkte vi pch handlade lite med morfar och jag kunde inte låta bli att fota Nelli och Robin vid granen på ica för den är sååå fin.








vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)