.

.

torsdag 8 december 2016

Och så kraschar han igen

Någonstans trodde jag att dagen skull bli bra eftersom gårdagen var så bra, men idag kraschade han helt.
Morgonen var helt okej inga bråk eller sura minar alls men när han gick hemmifrån stannade han på altanen och bara grät och klarade inte av att gå till skolan.
Inte särskilt konstigt, jag har full förståelse för hur han mår då jag också har gått in i väggen och vissa dagar så behöver jag Mickes hjälp för att ta mig igenom dagen.
Men det är inget med det han fick stanna hemma och vi gjorde ingenting på hela dagen.
Han kraschade igen när Micke och Robin kom hem.
Leo kom ner och var ledsen när Nelli sov och ville att vi skulle göra något tillsammans så vi spelade lite kort och efter första omgången kom dom hem  och ville vara med och då blev det stökigt men många åsikter så Leo fick panik och sprang gråtandes upp på rummet.

Han ville åka med på innebandyn för att ha sitt nya ställ men jag ansåg att det inte var det bästa för honom men Micke föreslog att de skulle stanna på Stadium på vägen dit för att de hade någon Aik dag (som sen visade sig var totalt värdelös) och resten av kvällen var han på gott humör.

Jag tycker att det blev väldigt stökigt på kvällen när de kom hem och vi skulle gå och lägga oss.
De senaste kvällarna har vi läst men ikväll skrek han bara att han ville inte läsa utan spela kort. vilket gjorde mig arg för läsa är inte mitt förslag utan hans och jag gör det för att han ska mysa i sängen, spela kort halv nio på kvällen är inte ett alternativ.
För Leo kan det ta timmar att somna så det är bra om han ligger vid åtta, Robin somnar på två minuter så han får lägga sig vid nio.

Sen blev det stökigt efter att vi hade läst också men jag får ta på mig det helt och hållet, jag mår inte bra och när Leo tjatar och Nelli vägrar samarbeta samtidigt då brister det för mig.
Han ligger bar i sängen och tjatar om jag kan bädda och när jag har bäddat, frågar han om jag kan hämta frukt och vatten och paddan och och och och samtidigt som jag ska ta Nelli och hennes flaska och gå in och lägga henne och hon håller sig fast i Leos säng och skriker hysteriskt att vi ska lära mea bok.




vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)