.

.

måndag 23 januari 2017

En av dom värsta dagarna hittills

Idag har jag mått så dåligt så det finns inga ord som kan beskriva det.
Det sjukaste i det hela är att har mått dåligt över att Leo gick till skolan bubblande glad, han vill vara med i klassrummet och då får man lyssna på musik på Ipaden med hörlurar, förra veckan hade han inga hörlurar och lyssnade på musik ändå och störde och fick gå ut ur klassrummet.
Idag sa han glatt att jag tar med mig egna hörlurar så jag inte stör. Han skyndar sig iväg så han inte ska komma försent och nästan fnittrar av glädje.
En kvart senare ringer han och vill komma hem. Han fick inte gå in i klassrummet för att han ska få en ny assistent så rektorn hade planerat att Leo gammla assistenten nya assistenten Leo och rektorn skulle träffas och prata. Jag bestämmer med rektorn på telefonen att Leo får gå in på lektionen 9,50, efter resten. Klockan tio ringer Leo och gråter och har stuckit från skolan. När han kommer till klassrummet säger läraren att han inte får komma in.
Jag ringer rektorn som sitter i möte hela dagen. Han återkommer klockan halv åtta på kvällen och då tappar vi fokus på klassföreståndaren för han berättar att Leos nya assistent inte vill byta jobb och därför så kommer han inte vara Leos Assistent.
Hur ska man berätta det för Leo? En av anledningarna till att han var så glad i morse var att han skulle få den här ass, vi har förberett honom i fem dagar för den här övergången.
Leo grät halva kvällen och sov hos mig.




Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)