.

.

torsdag 12 januari 2017

Katastrof morgon

Det här var nog den värsta morgonen hittills.
När jag kom ner vid 7 låg Leo i soffan med sin ipad och sa att han hade sovit dåligt, jag frågade varför han inte hade kommit in till mig men det visste han inte.

Medans jag gjorde i ordning frukost åt Robin så somnade Leo.
Jag väckte Leo vid 5 över 8 men det gick inte att få liv i honom.
8,05 Jag - du måste vakna nu. Leo - uuuuuuu
8.09 - du måste vakna nu -jaaaaa
8.13 - Leo du måste vakna nu, jag har gjort frukost. -Jaaaaa
8.15- Leo du måste vakna och äta nu. -JAAAAAA

Och så fortsatte det. Han fick macka med ost på som han hade önskat dagen innan och lite varm choklad för att det skulle bli roligare. När han väl satte sig upp i soffan vägrade han äta och påstod att det var fel bröd men det var det inte det var exakt det han hade bett om.Efter tre tuggor vägrade han att äta och där någonstans tappade jag humöret.
Jag blev jätte arg och förklarade att nåt måste han äta. Han gnällde och klagade halft gråtande och bestämde sig tillslut för havregryns gröt. Då var klockan 8.30 så jag kastar på gröt på spisen som var klar  8.38.
Då sätter sig Leo och äter på riktigt i slow motion pytte pytte tuggor. Där brast det helt för mig så jag började skrika åt honom och han grät och tyckte att jag inte skulle skrika.
När klockan var 52 sa jag åt han att klä på sig för då hade han fått isig kanske 1 matsked gröt så det var ingen ide att fortsätta.

Men ingen stans i allt det här bråket förstog han att HAN måste äta HAN måste skynda för att hinna.

Jag mådde så såligt när han gick till skolan av bråket och undrar seriöst hur det ser ut för alla andra barn med adhd och hur skulle det se ut om både jag och Micke jobbade på morgonen, då skulle han inte komma till skolan alls och det är skolplikt i sverige. Får man börja senare på jobbet om man har barn som har adhd och skolplikt??? Det lär man inte få och hur kommer dom barnen till skolan? Ska skolpersonalen gå hem och hämta barnen.

Jag fasar för att börja jobba.

Och så stackars Nelli som sitter mitt i allt det här gapandet.





posted from Bloggeroid

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)