.

.

torsdag 26 januari 2017

Morgon rutiner?

Tänk så fort man kan byta rutiner och knappt komma ihåg hur det var förut.
Från början gick vi upp vid 6:45 jag väckte killarna och gav dom frukost, väckte Nelli gav henne nåt att äta. Sedan bytte jag blöja och klädde på henne.
När hon var liten gick det ganska fort men ju äldre hon blev ju längre tog det och med tiden ville hon inte heller äta frukost.
Nu är Leo sjukskriven och det gick väldigt fort att få nya rutiner.
Robin och jag går upp sju, oftast kommer jag ner vid 7.15 och gör frukost till honom och sen går han till skolan. Ungefär vid åtta vaknar Nelli och jag väcker Leo.
Han går straxt innan nio och då går Nelli på pottan och jag försöker få i henne frukost.
Oftast är hi klara vid tio.
Det är lite skillnad mot förut då vi lämnade killarna i skolan åtta och var hemma och helt färdiga att göra vadsomhelst kvart över åtta.
Det enda tråkiga är att jag inte går med till skolan längre men Leo vill inte och Robin kan jag inte gå med eftersom både Nelli och Leo sover då.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)