.

.

tisdag 30 maj 2017

Bästa tiden

Den bästa tiden med Nelli måste vara nu. Man kan prata med henne om allt och hon förstår också allt man säger.
Idag gick vi i skogen (igen) och så klev hon på trädrötter (igår pratade vi om rötterna man ser ovanför marken att om man inte ser sig för kan man snubbla på dom men går man uppför så fungerar dom som trappsteg.) så sa Nelli något son jag inte riktigt hörde men jag hörde att hon sa morötter. När jag frågade vad hon sa pausade hon, pekade på rötterna och sa - vad heter dom där. Då förstod jag att hon blandade ihop morötter och rötter. Så himla gulligt och klokt.
Idag gick vi länge än vanligt och stannade i en annan lekpark på vägen hem. Nelli hade så kul att hon inte ville gå hem men idag var det inge kul. Vädret gör så mycket, idag var det kallt och ruggigt. Typiskt så fort man tror att värmen är här.


Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)