.

.

söndag 23 december 2018

Köpa julgran

Vi åkte till ica maxi och köpte julgran mitt på dagen idag och det var verkligen på håret. När vi kom dit höll dom på att plocka ihop och hade kanske 10 granar kvar.
Nu gör inte det så mycket, i dag är det ganska svårt att få en dålig julgran, det enda som kan ställa till det är om man tycker den är för stor eller för liten, men vi hittade en som vi alla gillade.
Sen åkte vi hem och klädde granen, Robin och Leo ville bara hänga upp AIK kulor. Nelli tyckte att det var så där och ledsnade ganska fort. Jag blev ganska förvånad då hon gillar att pyssla och pynta.
Men hon ville att vi skulle hänga upp glittret och jag försökte förklara att man gör det sist och då vart hon sur och ville inte hjälpa till mer.
Jag har upptäckt det oftare och oftare på sista tiden att om hon inte får som hon vill så vill hon inte vara med. Det har jag lite svårt att förstå då jag tänker att man kan inte bli så sur över glittret att man inte vill vara med och klä granen.
När vi hade klätt granen åkte vi till Ikea och åt julbord, det var också på håret då mycket var slut eftersom det var sista dagen men det gjorde inget för det var fortfarande bättre än att åka och handla och sedan åka hem och laga mat.
Vi hade ju kunnat köpa mat innan och så men micke sov halv  dagen och sen vart det lite bråttom att köpa gran och det var ju tur att vi åkte när vi åkte annars hade dom varit slut.

Leo ville verkligen inte åka till Ikea och äta julmat då vi var på julbord igår och tyckte att vi kunde ha handlat mat på dagen och det har han rätt i men ibland blir det rörigt och oplanerat hemma hos oss.
Men han ångrade sig när vi åkte och följde med iaf.
Nelli älskade julbordet och åt och åt, jag blirså glad när hon uppskattar det så mycket för då kändes det som att det var värt det trots att Leo blev arg och ledsen och att en del av maten var slut.
Men för mig var det klart värt det då jag har letat efter en stor stekpanna då vår andra blivit dålig och det är jätte svårt att hitta en stor stekpanna till ett bra pris












vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)