.

.

tisdag 26 februari 2019

Skogen

Nelli ville gå till skogen idag när vi skulle gå ut med Tuffs och som vanligt ville hon ha med sig lunch. Jag tycker att det är så kul och mysigt att sitta med henne i skogen och äta.
Hon ville ha spagetti och korv och innan jag ens hade hunnit ut i köket hade hon redan värmt spagettin i micron och bett Robin ta ner en burk ur skåpet till henne, och så hade hon hällt på ketchup och tagit fram en barn kniv och gaffel och dricka ur skåpet. Manskulle kunna resa bort och lämna henne ensammen och hon skulle klara sig.
Hon packade även ner papper och penna så hon kunde rita i skogen.
När hon hade ätit så ville hon gå lite till och till och så plockade vi kottar som vi kan måla någon dag, det tyckte hon var jätte kul.
När vi kom hem spelade jag och Leo finns i sjön ända fram till det var dags att laga mat.
Men det är inte så lätt alla gånger, efter ett tag ledsnade Nelli på att leka och ingenting fungerade på paddan och hon gnällde och Leo blev jätte arg och började skrika att hon jämt förstör. Sen fick han en ångest attack som höll i sig i flera timmar.
Tiden räcker aldrig till när man är ledig, Robin kom upp några gånger och frågade om jag kunde komma och hjälpa honom men det blev aldrig någon tid för det.














vises


Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)