.

.

torsdag 7 mars 2019

Dekorplast

Jag har länge velat göra något åt köksbordet, den vita duken vi har är helt fläckig från Nellis målarfärg och det skulle vara kul att inte behöva täcka bordet med en vit vaxduk heller för jag har verkligen tröttnat på färgen på köksbordet men det känns ganska okej eftersom det är 18 år sen jag köpte det. Jag tycker att har övervägt att måla det med sprayburk eftersom jag målar det mesta med just sprayburk men så såg jag att många har gjort om med dekorplast och den här i vitt trä är så himla snygg och det blev tom snyggare än vad jag trodde. Jag gjorde några missar för att jag tänkte fel så vi får väl se hur det blir i framtiden. Jag tycker att det var jätte svårt i hörnen för det är inte vara att klippa för då tror jag att det kommer att nötas upp och lossna.

Leo är så himla rolig, han kom hem när jag höll på och jag sa att han inte fick röra något. Sen när jag var klar så frågade jag vad han tyckte?
JÄTTE snyggt sa han, men jag förstår inte varför du köpte ett nytt köksbord, vi äter ju aldrig i köket..




 Nu ska jag och Nelli sy en ny bords duk.
Jag velade mellan två ljuslila spetsar men Nelli ville verkligen ha den mörklila så jag gör en mörklila först.






vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)