.

.

fredag 1 mars 2019

Den bästa dagen någonsin

Det finns inga ord som hur jag känner.
Jag Nelli och Leo harvarit på Leos lekland idag. Först föreslog Leo det tidig i veckan och så pratade vi om det i onsdags men sen villa han inte längre, (hans ångest gör att det svänger fort) och Nelli blev så ledsen,

Först på morgonen så var firman här som håller på att fixa vår värme i huset och när dom hade gått så klädde vi på oss och skyndade till bussen.
Leo ville egentligen att Robin skulle åka med men han tycker inte att det är kul, eller rättare sagt han tycker inte att särskilt mycket låter kul men när han är där så brukar han tycka att det är kul.
Vi gick runt med Nelli och lekte i bollhavet och hoppade lite studsmatta och kollade om fotbollsplanen var ledig men det var den inte. Då träffade vi Mickes kusin och hennes barn som också var där och lekte. Nelli blev överlycklig för hon älskar små barn. Jag sa att egentligen behövde vi inte betala dyra pengar för att gå in på lekland, Nelli hade kunnat leka med bebisen vart som helst och det hade ändå varit lika kul.
Leo satt med oss när vi satt på golvet och pratade och jag föreslog att han kunde gå och leka med deras stora son men då sa han så fint att, jag vill sitta här med er när ni pratar. Det var så otroligt mysigt och både han och Nelli lekte med bebisen.

Vi åt lunch och tittade återigen om fotbollsplanen var ledig men det var den inte så vi gick och sköt bollar ist och då kom deras stora son och lekte med Leo och hade jätte kul och efter en stund kom även resten av familjen. Det var så underbart att se Leo så glad, så otroligt glad, han skrattade hela tiden och var helt röd i ansiktet av bus.
Vi gick runt lite mer och så ville deras son att Leo skulle gå upp på övervåningen med honom, sen kom Leo ner efter en stund och berättade att det fanns flera fotbollsplaner där uppe så Leo spelade fotboll med Malik och hans pappa ett tag och när jag kom dig berömde hans pappa Leo så otroligt mycket och sa att var så duktig målvakt både med teknik reflexer och att han läser spelet bra. 
Det var precis vad Leo behöver. När han har sina depressions perioder så blir han så självkritisk och tycker att han är värdelös och inte duger till någonting. Och återigen så den glädje och stolthet han kände när han fickallt beröm gjorde att nästan började gråta.

 Det var så himla kul, tyvärr precis som igår började jag få ont i huvudet och halsen och hade egentligen velat åka hem men jag har aldrig sett Leo ha så kul så jag hade inte hjärta att åka hem så vi stannade tills alla hade tröttnat och ville åka hem. Då sa tom Nelli att hon ville åka hem, (då är hon trött) jag skulle in på Rusta och plantagen innan vi åkte hem, men jag trodde inte att vi skulle vara kvar så länge. Leo fick skjuts hem av Elina och jag och Nelli gick till Rusta och handlade men på vägen till plantagen så kollade jag när bussen gick och då gick den om 2 minuter och nästa om en halvtimma så då struntade jag i Plantagen eftersom klockan var så mycket och jag behövde handla mat också.

När jag kom hem  lagade jag mat och sedan åt jag, Nelli och Leo tacos och tittade på tv serier (Robin åkte iväg med Micke och tittade på något) och sen spelade vi kort tills det blev dags att gå och lägga oss.














vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)