.

.

tisdag 16 april 2019

En låååång dag och det är inte ens långfredag.

Leo ska ta bort gipset eller gipsa om handen om den inte har läkt. Vi skulle höra av oss till vårdcentralen efter två veckor så igår ringde jag dit och då sa dom att jag skulle återkomma idag klockan 8 för att få en akut tid.
Så jag ställer väckarklockan och ringer klockan 8 och pratar med en sköterska och undrar hur vi ska göra och hon är inte riktigt säker eftersom de varken kan rönka eller gipsa där så hon ber att få återkomma när hon hade pratat med överläkaren. Hon återkom och sa att läkaren sa att vi skulle ringa närakuten och be dom skicka en remiss till barnortopeden ist.
Så jag ringer närakuten och lyckas faktiskt få tag på någon( sist jag ringde dit kom jag bara till en telefonsvarare som sa att de inte ar längre har tidsokning utan bara drop in och sedan bröts samtalet)hon sa att hon skulle prata med deras läkare och återkomma.
Hon ringde upp och sa att barnortopeden hade sagt att vårdcentralen skulle sköta det och avgöra om det behövde gipsas om och då skulle dom skicka en remiss. Så jag ringer tillbaka till vårdcentralen och får prata med en sur tant som säger att då får vi komma på drop innnen för nu är alla akut tider slut.
Så jag och Leo och Nelli gick dit och där fick vi sitta i över en timme tillslut fick vi träffa en doktor som sa att eftersom Leo fortfarande har ont så lämnar vi gipset på i två veckor till. Sen gik vi hen och då var klockan 12.15.
Snacka om att ha slösat bort en halv dag.
Men när vi gick hem smsade Anna och undrade om Nelli ville leka med Agnes så då blev hon jätte glad.




vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)