.

.

fredag 30 augusti 2019

Födelsedag

Jag älskar att fylla år, det är typ den bästa dagen på året förutom julafton.
Jag vaknade till några gånger på morgonen bla när det blev ett jäkla liv ute och när Nelli vaknade och tyst smög ut ur sovrummet.
Sen kom Micke Robin Leo och Nelli och sjöng och så fick jag pengar av Nelli (eller egentligen från Micke)  ett stort paket av Robin med en brödrost och ett paket av Leo med guld slev, stekspade och pastaslev som han var i Farsta och köpte med morfar. Han berättade att ballongvispen som jag önskade mig var slut och det blev han ledsen för, för han tyckte den var snyggast så jag sa att vi kan ju köpa den i framtiden och byta på väggen så vi inte tröttnar.
Sen gick vi ner och åt tårta och sen var Micke tvungen att åka till jobbet. Jag och Robin och Leo satt kvar länge i köket och bara pratade och sen gick vi in i vardagsrummet och spelade önskelåtar i högtalarna så jag hoppas att grannarna inte sov 8.30 på morgonen. Leo och Nelli kan inte låta bli att tjafsa med varann, det gick hyfsat bra men hon skriker så fort hon inte får välja låt och Leo har så himlasvårt att låta någon annan välja för han vill, och det var hans ide.
en gick jag och Nelli på en liten cykel promenad och stannade i en lekpark en liten stund, sen gick vi hem och gjorde tårta och jag satt och tittade en liten stund när Robin och Leo spelade och sedan slog vi in paket och bytte om och så kom morfar och hämtade oss eftersom Robin inte kan gå.
Pappa blev jätte glad över sina presenter och Leo sa på kvällen att även om morfar säger att han inte vill ha några presenter så ser man att han blir jätte glad.
Nelli köpte ett eget kort till morfar som hon hittade i affären och så köpte hon en blomma och ritade en teckning, sen skrev vi på kortet det hon ville.









vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)