.

.

måndag 23 september 2019

Jag gick upp klockan 8 i morse och ringde till vårdcentralen. De skulle ringa upp ca8.05 men ringde 8.43 och då säger hon dessutom att det inte finns några läkartider kvar. Jag mådde så fruktansvärt dåligt så jag började gråta och försökte få henne att fatta att jag inte ville gå på drop in då den är till för att en sjuksköterska ska bedömma om man behöver träffa en doktor och eftersom jag måste träffa en doktor för att få läkarintyg så vill jag inte sitta på drop in.
Sköterskan skulle fråga en läkare hur hon skulle göra och ringa upp mig igen.
Jag var lagom bitter och arg vid det här laget eftersom jag hade tänkt ringa doktorn vid 8 och sedan gå och lägga mig igen.

 Mys unge.
Vi ligger i soffan och bara tar det lugnt innan vi ska gå till dagis. Nelli i ena änden av soffan och jag i andra.
Idag var det riktigt kallt ute och riktigt kyligt inne så jag och Nelli tände så många ljus vi kunde bär vi kom ner.
Jag tycker synd om stackars Leo som har fotbollsträning utomhus i den här kylan.

När jag hade lämnat Nelli på dagis så gick jag upptill vårdcentralen eftersom sköterskan fortfarande inte hade ring upp. Jag fick träffa en doktor och han tog massablodprover som visade att jag varken hade infektion eller virus, doktorn sa att det var mitt magbråck som gjorde mig sjuk och skrev ut medicin mot det och sa att jag borde må bra på onsdag så att jag kunde gå och jobba.


Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)