.

.

söndag 29 september 2019

Skinkstek

Idag åt vi skinkstek med gräddsås till middag.
Det är faktiskt första gången jag gör stek i ugnen. jätte konstigt faktiskt.
Det var jätte enkelt och en perfekt söndags middag då vi kollade på fotbollen mellan 15-17 och steken skulle stå inne i ca två timmar.
Det enda som var dumt var att jag inte hade nån stektermometer så det var svårt att gissa om den var klar.
Jag hade en stektermometer som jag aldrig ens hade plockat upp ur förpackningen som jag köpte nånstans i nån fynd låda men jag fick den inte att fungera så jag tror att den är trasig, lite trist men den var så billig att det inte gör något.

Men stek och gräddsås var bortkastat, Leo åt och tyckte det var okej, Robin gillar helt plötsligt inte varm sås, han gillar inte ens köttfärssås, så han åt kött potatis och gele och tyckte nog att det inte var wow och Nelli som annars gillar potatis och gräddsås sa att det inte var gott.


Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)