.

.

lördag 30 november 2019

fredag

Nelli frågade i går om vi kunde julpynta idag och det blev ännu roligare när vi vaknade i morse och såg att det hade snöat under natten.
Det fortsatte att snöa hela morgonen men jag trodde faktiskt inte att snön skulle ligga kvar för det var så varmt ute men under eftermiddagen blev det kallare och kallare och när vi gick och la oss var det 4 minus ute och rejäl isgata ute. 
Leo åkte hem från skolan på förmiddagen för han mådde illa så när jag kom hem gjorde jag lunch till honom och sen gick jag och hämtade Nelli. När vi kom hem stannade hon kvar ute en stund och lekte med snön och gjorde snö änglar
Sen klättrade jag upp på vinden och tog ner lite julpynt. 
Nelli blev så ivrig så hon började gräva i alla påsar och hon har oerhört svårt att lyssna och jag försökte förklara att påsarna så finns det ömtåliga saker och runt dom står det mjuka saker så om man river upp saker utan att titta så kan det gå sönder. Men det gick bra och vi hann pynta ganska mycket innan middagen. 
Då hade jag så nycker julkänsla så vi tittade på nya Grinchen filmen. 

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)