.

.

söndag 1 december 2019

pepparkakshus

I år lyckades vi få till pepparkakshus igen. Förra året hann vi inte för vi hade fullt upp varenda helg. Robin och Leo frågade flera gånger men det blev aldrig någon tid.
Det var inget lätt jobb att få till husen (vi gjorde 2 stycken i år eftersom alla 3 vill göra och alla vill göra på sitt sätt)  båda husen var spruckna på massa ställen så först stod jag och limmade ihop alla trasiga delar med smält socker och sen satte jag ihop husen. Nonstopen var slut på affären så jag lyckades hitta en liten påse på en annan affär så det blev en hel del bråk om vem som skulle få vad. Nelli ville ha alla rosa såklart och Robin och Leo slogs om dom svarta och gula. 
Sen åt vi adventsfika med mina favoriter saffransmunkar

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)