.

.

onsdag 16 september 2009

Photoshop

Har helt fastnat i photoshop... Jag älskar ju datorer har gjort ända sedan arbetsförmedlingen tvingade mig att gå en data grund kurs för över 10 år sedan och jag tyckte det var sååå kul så jag sökte en ny kurs och sen en ny och upptäckte att man kunde bygga hemsidor jag kunde grundprogramering till att skapa ett riktigt dataspel men också bygga större nätverk... Då tänkte jag att det här e livet men då sa kommunen NEJ inga fler vidareutbildningar....surt, jag gick med en kille som kom in på den siste utbildningen jag ville gå och i dag har han ett jätte sjysst jobb inom data. ....men men fick skaffa ett jobb istället och datakunskaperna jag hade försvann in i glömska och blev rätt omoderna. Nu jobbar jag med barn som faktiskt är lika underbart som att jobba med datorer, nu tänker ni att det e ju helt oika jobb, och ja men båda är underhållande varje minut. jag har haft massa jobb med dö tid eller man går och städar för att få tiden och gå med en data eller med barn finns ingen dö tid. Tillbaka till photoshop... jag tyckte det kunde vara kul att skapa en banner till min blogg och letade efter ett bra program att skapa en i, alla jag frågar rekomenderar photoshop så jag fick det av min pappa och jag hatar photoshop.... allt e svårt krångligt och komplicerat. och det gick inte att göra särskilt mycket som inte hade med ett foto att göra till nu för en halvtimme sen upptäckte jag att det finns oändligt med gratis verktyg som man kan ladda ner... nu har jag gjort det och nu ska jag börja prova men heltplötsligt e klockan kvart över 10 och man borde sova för att robin och Leo vaknar så tidigt...men.... nu har jag iallafall något att se fram emot när barnen e på dagis och jag måste sitta still. : )

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)