.

.

tisdag 24 november 2009

Pensions sparande! vad har du???

Ja här händer det inte mycket killarna leker och jag sitter på internet och undersöker pensions sparande, vilken djungel, jag känner att jag borde börja spara men så fort jag tänker att den här tar jag då hittar jag något som e dåligt som något bolag tar 20 % av ens pension i avgift om man väljer återbetalningsskydd, det e ju inte rimlig 20% helt sjuk för återbetalnings skydd vill man ju ha när man har barn. Något annat bolag garanterade att man fick ut ca 90% av sitt sparande, vadå ca 90% vart to resten av mina pengar vägen då??? Fika bröd åt dom anställda eller vadå?? så då vill man ju inte välja det. Jag tänkte välja nordea men då hade dom ett högt minimum belopp och om jag inte har råd med det beloppet ? ja då kan jag göra en paus i mitt inbetalande i några månader, men hur ska jag veta vad jag har för ekonomi i framtiden då?? det kommer slute med att jag inte har valt något när det e dags för pensionen.
Vad har ni valt??

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)