.

.

lördag 9 oktober 2010

Vem fan stickar???

Vem gör sånt???

Jag har nu suttit i tre timmar, jag har åstakommit tre cm alltså en cm i timmen han kommer att få en tröja nästa höst.

Inte för att det är svårt att sticka utan för att, inte vet jag, först gjorde jag den tre gånger för stor så fick jag repa ut upp det osv osv Nu har jag ont i axlarna pekfingret och det svider i ögonen så jag ger upp för idag. Hur kan folk sitta och sticka??

Men jag ger inte upp, men jag tänker åka till ÖB imorgon och titta efter nånting åt honom så han inte fryser ihjäl innan jag är klar :)
Vet ni vad Robin sa på kvällen när jag stt och stickade ??
-mamma precis så där gör gammla tanter, så vill dom ha lugn och ro och så stickar dom, verkar jätte tråkigt.
Gud vad jag skratta de sen erkände jag att dåär jag en gammal tant för jag gillar också lugn och ro.

Lite bilder från eftermiddan, killarna tog cycklarna hem till mormor och morfar, solen sken, det var riktigt underbart hörtväder, sen åkte/gick vi hem och jag lagade lite kina mat till middag och killarna åt nuggets och pommes.
Idag dög minsann maten åt Robin han sa att jag var lika duktig på att laga mat som dom på McDonalds, det ni =)

3 kommentarer:

Mamma Stina sa...

Kanske har du blivit en gammal tant? =)
Hoppas på att få se en bild på ditt projekt!

Camilla sa...

Oj då..DET var det bästa betyget du kunde få.
Ta åt dig! :)
God morgon!

Linda sa...

Sv: Det var en variant av förkylningsastma som är rätt vanlig hos små och en gång är ingen gång så vi hoppas på att det stannar där, jobbigt då dom små mår så dåligt :-(

Haha det där med stickning gav jag mig på för ett antal år sen, men jag kunde bara sticka rakt så det blev några halsdukar i olika strlk sen gav jag upp:-)

Ha en skön dag..

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)