.

.

onsdag 17 november 2010

Appropå mediciner

Robin har hostat ganska mycket på natten så jag gick in och gav honom honom medicin men eftersom han mer eller mindre sov rann lite ut i mungipan och det upptäckte jag morgonen efter och slängde in lakarna i tvättmaskinen, på kvällen när jag bäddade igen (med samma nytvättade lakarn) så upptäcker jag denna fläck (den blev inte så tydlig med kameran) där medicinen hade varit försvann alltså färgen på lakarnet, vilket får mig att undra
Vad innehåller egentligen barnens hostmedicin???

Lite skrämmande tyckte jag.


6 kommentarer:

Martina sa...

Men usch..är det det medicinen gör..bleker bort bacilluskerna?!

Tess sa...

Usch, ja man ju verkligen undra vad dom stoppar i för konstigheter i medicinerna!
Nä, jag har inte gjort någon ändring på bloggen. Vad märkligt att det blir så. Det är ingen annan som sagt något heller. Konstigt!
Kramar

Tina sa...

Oj! Det var skrämmande!! Blekningsmedel lr frätande medel i hostmedecin ? Hoppas den lille är frisk iallfalla D

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Hmmmmmm "det man inte vet, det lider man inte utav?"

Blev livrädd när BVC-tanten sa att "kolla om barnet blir vitt och slappt efter vaccinationen, ring ambulans då. Men det är vääääldigt ovanligt. Bara ett par fall under alla dessa år." Ugh.....

PS - såg du min award till dig?
http://skrotmamman.blogg.se/2010/november/magic-no-7.html

Malin - Mamma till Alice & Lowe sa...

Hmm, oj. Det skulle jag nog med undra faktiskt :(
Vad otäckt..

Nettan sa...

Men gud vad läskigt =/

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)