.

.

torsdag 20 januari 2011

Hej våren

Jag hade lite tid över i morse efter att ha lämnat killarna på dagis så då passade jag på att ta bort allt juligt från köket, gardiner ljusstaken handukar och grytlappar etc.

Känns lite konstigt med julsaker i januari men i år tog jag fram allt mycket senare än vanligt, det fanns ingen längtan efter allt det röda, tomtarna, mm. Advents ljusstakrna och stjärnorna tog jag fram till första advent men resten tog jag fram dagarna innan julafton.
Men nu är det borta i köket iaf och nya gardiner är på plats det är ett par panel gardiner som jag fick av mamma, jag tycker dom är jätte snygga men jag vet inte det känns inte som panelgardiner är min grej jag blev liksom inte helt nöjd, jag gillar nog det traditionella mera.
Men jag kör så här ett tag antingen vänjer jag mig eller så tar jag bort det.

Det enda som finns kvar i köket är Robins jul blomma som han gjorde innan jul som fortfarande står sig så jag hade inte hjärta att kasta den.
Den är så himmla fin det är bara hyasinten som har blommat över.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åh vad härligt att göra vår! Gardinerna var jättefina! Vi har kvar stjärnorna i våra fönster, men det är så mysigt med ljuset nu när det är mörkt, så dom får vara kvar ett tag :-) Hoppas du får en underbar torsdag!

Maria sa...

Här är julen utstädad för ett tag sedan, men har också en julblomma kvar som blommar jätte fint fortfarande:-)
Tycker gardinerna ser kanon fina ut!

Kram

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)