.

.

fredag 24 oktober 2014

Vaccination

Jag har varit och vaccinerat Nelli idag. Mycket motvilligt vill jag tala om.
Först för att jag fortfarande/igen är sjuk men vi har redan avbokat två besök för att jag har varit sjuk så nu tog jag mig dit, och en timme förtidigt såklart. Finns nog ingen som är bättre på att blanda ihop tider än jag.
Så vi gick och hämtade ut ett paket till Nelli och handlade lite medans 
Sen var det dags och jag såklart trodde att det var magvaccinet hon skulle få, som man droppar i munnen så när BVC sköterskan sa att det var två sprutor också höll jag på att svimma och önskade att Micke hade varit där.
Hade jag vetat att det var sprutor hade jag bett honom följa med idag.
Men det gick SÅ bra, jag tittade bort blundade och höll andan, Nelli skrek fruktansvärt på både första och andra sprutan sen reste jag mig och kramade henne och då blev hon tyst på en gång. Sen blev hon ledsen igen när jag la ner henne på skötbordet för att klä på henne men det gick över det med.
Nu sover hon i vagnen så jag ska skynda mig att äta lite för snart kommer Leo och då ska vi fixa honom till eftermiddagens klassfest.

Gos i soffan innan vi gick till BVC



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)