.

.

fredag 12 februari 2016

Underbara fredag

Älskar fredagar.
Nåt riktigt gott till middag ( idag blev det digestive kex blåmögelost, vindruvor, räkor, aioli och ell glas rose vin) och något gott efter maten idag blev det kladd kaka, choklad boll och chokladkakor som jag bakade igår men dom vart inte så bra. Nu är det iofs inte så mycket som jag bakar som blir bra).
Idag vaknade jag med världens dunder huvudvärk, typiskt när jag har lite planer.
På morgonen skulle vi hem till Hanna och Freja och kl 11.30 skulle jag vara på Leos skola för ett möte med hans rektor och de som ansvarar för Leo, han har ingen assistent den här terminen utan det är lite olika människor som ansvarar för att de olika momenten funkar, som gympan, rasterna och fritids. På gympan har han ingen egen assistent utan en för hela gruppen men rektorn sa att det funkar bra så men på kvällen fick jag höra av hans lärare att det hade varit riktigt struligt på dagen lektion så tydligen funkar det inte så nu får jag ringa rektorn på måndag igen....
Hemma hos Hanna och Freja var det bara kul och mysigt (som vanligt) dom lekte (fortfarande inte så mycket med varandra men det gör inget) och vi fick en chans att bara prata. Hanna är en av dom trevligaste och vettigaste människorna jag känner och det är så välbehövligt att få prata med någon vuxen ibland.
När Nelli vaknade på eftermiddagen gick vi och handlade (och mötte Hanna och Freja på vägen, i affären gick vi åt varsitt håll så Nelli satt och ropade Fjeja hela vägen runt ICA och var riktigt ledsen) sen gick vi hem och slängde in en kladdkaka i ugnen och passade på att gå och möta Leo medans den stod i ugnen.

Vid halv sex kom Robin hem från en kompis och sedan var det dags för middag och film, en gammal goding.... Dr Dolittle 2.
Micke gick och la sig redan vid åtta och Leo gick upp och la sig och spelade i sin säng så jag och Robin spelade Mario cart på tvn till Nelli blev trött.





vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)