.

.

tisdag 30 augusti 2016

Fyller år

Den här dagen känns väldigt dubbel för mig.
Jag älskar att fylla år och alla i vår familj älskar när någon annan fyller år och jag gillar det, jag gillar att alla är glada och längtar till någon annans födelsedag.
Robin och Leo har haft världens nedräkning till min födelsedag men för mig har den sista perioden varit jobbig. Inte för att jag fyller år utan för att morfars begravning är dagen efter min födelsedag så hur kan jag vara glad på min föelsedag när jag ska begrava min morfar dagen efter?
Men det har varit en underbar dag trots det dystra.
Micke jobbade i morse och Robin ordnade allt vilket gör den här dagen ännu finare.
Robin väkte mig med att sjunga ja må hon leva sen väckte han Nelli och berättade för henne att jag fyllde år och fick en trött och nyvaken Nelli att säga grattis mamma.
Sedan försvann de iväg och om tillbaka på rad och Nelli skrek GRATTIS MAMMA ÅR!!!
Sedan kröp hon upp i sängen md presenten i handen som hon sedan började ta av pappret ifrån. Robin och Leo försökte stoppa henne och sa att mamma sa göra det men då svarade hon -mi kan åsså.
Sen när hon hade fått av allt papper gav hon mig boken och sken som en sol.
Av Robin fick jag en jätte fin blomma som jag hade sett på ica maxi dagen innan.
När vi kom ner smög dom viskandes ut i köket men så blev Leo ledsen för han ville sätta i ljus i tårtan en det ville inte Robin för han tyckte det var farligt så jag gav ljus till Leo och var med när han tände dom.

 







vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)