.

.

lördag 12 november 2016

Monster jam stockholm 2016

Jag älskar monster jam.
Det är så coolt och så mäktigt.
I år var uppträdandet mycket bättre än tidigare år.
I år var det mer riktigt shyssta hopp och otroliga landningar och jag förundras över hur förarna lyckas få tillbaka bilen på fyra hjul igen.
Det som var sämre i år var ljudet då bilarna tvingas ha ljuddämpare i sverige. Så jävla dåligt då ljudet är halva showen.

Jag tror att killarna hade jätte kul, Allt började klockan 11 då får man gå runt på innerplan och titta på bilarna och träffa förarna men köerna är absurda och med två barn som har adhd så blir det ganska orimligt. Micke tyckte att jag var hel stissig och uppstressad men jag blir så när det är rörigt och man vill hinna med så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt.

Vi hade loge i år för andra gången och det fungerade kanske ännu sämre än första gången.
Att friends får ha loger och dessutom ta betalt för dom är helt oförståligt.
Maten kommer från Operakällarn och var riktigt skit om jag får säga så och det får jag med tanke på att alltihopa kostar 33000kronor. För det fick vi ugnsomelett. pulled beef, bröd sallad aioli och överstekt sötpotatis och coleslaw.
Typ två sorters cider öl och ett vitt vin ett rött vin och ett mousserande.
Dessutom hade vi sagt att det var fyra barn i sällskapet. Ingen av barnen åt maten så vi fick prata med en chef som skulle ordna nåt annat och kom tillbaka med en annan chef som sa att de kunde få tacos istället.
De kommer in men nacho tallrikar till barnen med chips, pulled beef med två sorters bönor i( för alla vet ju hur mycket barn älskar bönor)  och chremefraich och salsa.

Behöver jag säga att ingen av barnen åt det här heller??
Då går Micke och letar reda på chef nr2 som sedan kommer med chef nr 3 som beklagar och fixar ny mat år barnen, då börjar showen.
Tror ni nåt av barnen vill sitta kvar inne i logen och äta mat???? Nej så klart inte så barnen fick gå utan mat från frukosten vid 9 till vi var hemma vid 18,30.

Som sagt att Friends arena ens får ha loger är ett skämt, att de ens får ta betalt för det borde var förbjudet, att dessa människor får ha kvar sina jobb är ofattbart, jag borde också säga att vi hade 2 timmar på oss att äta vilket kanske förklara vår ilska ännu mer. det tog alltså två timmar att få fram tacos till barnen.
Ja men dom kanske inte hade nåt tänker ni meeeeen, så är det inte heller för Micke träffade en tjej som han känner som berättade att de hade taco buffe på våningen under oss.








































vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)