.

.

måndag 24 december 2018

Julafton

Det började lite kaosigt hos oss men det är väl  så i en familj där alla har adhd. Jag blev irriterad på Nelli som ville ha sin julklänning och jag ville inte att hon skulle ha den på frukosten och så för jag ville att den skulle vara fin när vi åkte till mormor och morfar, så hon blev ledsen och Leo blev arg för att jag gjorde henne ledsen på julafton och sa massa dumma saker så vi blev arga på varann men vi lugnade ner oss och gick och öppnade paketen.

Nelli stod så fint när hon kom ner och bara titta storögt på alla paketen.
Så förväntansfull men ändå så duktig för hon tjatade inte eller kastade sig över dom.
Jag berättade att alla paket utan etiketter var till Nelli eftersom hon inte kan läsa tänkte jag att det blev lättast så.



 Jag tycker att det var extra kul i år att se att Robin och Leo blev så glada trots att jag kände att deras julklappar var lite dåliga i år, men dom är så stora så det är så svårt att handla. Jag pratade med dom innan julafton i år och förklarade bla att Nelli får massvis med paket men det är för att många  som hon har önskat sig är jätte billiga som barbie kläder och dockkläder och det har jag köpt på wish så varje klädespaket hamnade på någonstans mellan20-50kr.
Och jag berättade för Robin att jag och Mormor och morfar delade på ett paket till honom och att han får det hemma hos dom sen, för även om han inte önskar sig så mycket så är det oerhört viktigt för mig att han inte känner sig besviken för han ber aldrig om nåt, tjatar aldrig gnäller aldrig är alltid så ekonomisk och ödmjuk. 

 Nelli blev så glad över docksängen som hon har önskat sig så länge att hon försökte bygga ihop den på en gång  

 Ända sedan vi var på hotell tidigt it höstas så har Nelli sagt om och om igen att hon vill ha  en rullväska att ha sina saker i när vi åker på hotell. 

 Jag tror att Nelli gillar att äta lika mycket som jag, och det är det som jag tycker bäst om på hela julen efter att få ge paket till alla man tycker om.
Julen handlar inte om att få utan om att ge tycker jag och det finns inget bättre än att se när någon blir riktigt glad över något man har köpt.

Robin uppskattar också julmaten, nästan lika mycket som jag så det är bäst på jorden att äta julbord som mamma gjort iordning, även om hon förändrar lite varje år så äter jag alltid sill sill sill sill sill sill och pate, varmrökt lax, gubbröra eller tårta med gubbröra på (vet inte vad det heter).

Nelli åt lax för det gillar hon, och sedan åt hon potatis med gräddsås, om och om igen, Jag tyckte det var off med gräddsås på julen men tydligen så hade mormor rätt :)









 Robin blev oerhört glad över sin Ipad så det kändes bra men Nelli not so mutch.
När hon öppnade sin platta såg hon skit sur ut och bara blängde och när jag pratade med henne muttrade hon att hon vill inte ha en padda hon vill ha leksaker.
Jag blev sur på henne men jag struntar i vad hon säger att hon vill ha för jag vet att hon kommer att älska den sen. Hennes telefon blev ju stulen och hon försöker alltid ta leos padda men han blir bara arg.












vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)