.

.

fredag 8 juni 2018

Bad tjej

Världens duktigaste tjej. Nelli har alltid hatat att tvätta håret vilket gör att det är ett helvete varje gång. håret måste ju tvättas så när hela håret är fullt med schampo och jag ska skölja ur det så skriker hon hysteriskt och slåss och då kan jag ju inte sluta för det t h r ju inte att lämna schampo i håret.
Vi har försökt med allt, även Robin och Leo men inget hjälper.
Men de sista gångerna har det gått bättre och bättre. De två senaste gångerna har hon hållet en handduk för ansiktet och det gick ganska bra.
Förra gången visade jag hur Robin och Leo gjorde när dom var små.
De lutade sig bakåt och sköljde håret runt runt i badvattnet.
Så idag provade hon det själv och sa titta jag gör som Robin och Leo gjorde när dom var små. Hon tyckte att det var så kul så tillslut hade hon sköljt ur nästan allt helt själv.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)