.

.

måndag 12 augusti 2019

I går kväll lyckades vi äntligen komma i säng i tid och vi behövde inte ens stressa.
Nelli ville verkligen följa med ut med Tuffs så vi tog en liten promenad vi 19,30vi hade också tur med vädret då det har ös regnat hela eftermiddagen och kvällen men när vi var ute så dugg regnade det bara. och sen somnade hon vid 21. Leo sov i sin säng för första gången på länge men efter att jag hade släkt så hörde jag hans dörr några gånger och varje gång tänkte jag att nu kommer han men det gjorde han inte så då somnade jag. Så himla skönt att somna lite tidigare men jag var verkligen döds trött. Men jag var verkligen trött hela dagen, måste bero på vädret.

I morse vaknade Nelli 6,50 och frågade om vi skulle gå ner men jag svarade att det var jätte tidigt och att vi skulle sova lite till och hon är så duktig så hon somnade om.
Jag vaknade och gick ner vid 8.40och vid 9 kom hon ner, jäääätte trött och la sig i soffan med paddan utan att säga ett enda ord.

Jag tycker att det ska bli kul att gå till jobbet idag men vardags stressen kom som ett slagi ansiktet första dagen tillbaka efter semestern. Leo har innebandy träning 17.30 och jag slutar 17. Micke tänkte först ta med Nelli men det kommer inte funka då hon kommer vara fruktansvärt trött efter sinförsta dag tillbaka på dagis så hon kommer inte att orka sitta i en innebandy hall i flera timmar till klockan åtta på kvällen. Så hon får vara hemma med Robin tills jag kommer hem. Men det blir ändå över en timma så jag är orolig för hur det ska gå.
Robin är väldigt lugn och snäll men om hon är trött och bara gråter och skriker kommer det bli jobbigt för honom.  När man är äldre kan man ju strunta lite i att hon beter sig för man blir inte stressad på samma sätt.



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)