.

.

fredag 1 maj 2020

Vi målar och målar

Idag var det mycket roligare att måla.
Nelli frågade om hon fick hjälpa till, så jag gick ner och tejpade taket och listerna, men det var sjukt svårt att tejpa listerna tejpen bara lossnade hela tiden och ville inte fästa alls.
Sen fick Nelli en en pensel och så målade hon vid golv listerna medans jag målade vid taket och sedan ville hon rolla, hon rollade och rollade och sen tog vi en liten lunch paus och sedan gick vi ner igen. 
Efter ett tag tröttnade hon och la sig i sängen med Tuffs och tittade på paddan.  Men det förstår jag för när jag tröttnade insåg jag att jag hade hållt på  i fyra och en halv timme
Nu är vi nästan klara det är bara lite brevid dörren kvar.
Sen måste jag ta tag i väggen in till Robins rum, den har stått halv färdig i 15 år och den är gjord av några dumma jävla skivor som man måste spackla hela skarven innan man kan tapetsera, egentligen vill jag ta ner en skiva och kolla om det är isolering  emellan för jag hör allt som Robin säger i sitt rum så det känns inte som att den är isolerad, men det insåg jag efter att jag hade spacklat igen alla skruv hål och det var en jäkla massa så nu vet jag inte om det är värt att försöka ta bort spacklet för att titta om det är isolerat.



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)