.

.

lördag 6 januari 2024

Bio

Äntligen tog vi oss iväg på bio. 
Vi skulle ha gått i går men jag vågade inte beställa biljetterna dagen innan pga hur det gick förra gången och när jag gick in på morgonen så var alla biljetter slut. 
Så jag beställde biljetter till idag.
I sådana här tillfällen harar jag min adhd för den ger mig ångest.
Jag försöker intala mig själv att typ inget kan gå fel. Morfar hämtar oss vid ytterdörren, en timma innan bion startar, det tar högst 30 minuter att åka dit. 
Vi skulle åka 12.45, så från typ 8.30 på morgonen tittade jag på klockan varje kvart och räknade hur lång tid det var kvar tills vi skulle åka.
Därför gillar jag att göra saker på förmiddagen, eller på en gång så jag kan sluta tänka på det.
Vi kom dit lååång innan så vi gick på toa, köpte popcorn och gick in och satte oss.
Vi var först i salongen och Nelli frågade tom om vi verkligen fick sitta där.
Vi ringde och pratade med leo för att slösa lite tid.
Filmen började klockan 14 och inte 13.45 som det stod, det var bara reklamen som började 13.45, så såklart började min stress och ångest igen när klockan var 15 och jag insåg att filmen inte alls skulle vara slut 15.30 som jag sagt till morfar så jag har typ ingen aning om hur filmen slutade för jag bara satt och oroade mig.

Men Nelli älskade filmen och hela upplevelsen och sa att det varcbland det bästa hon hade varit med om.
Det är så otroligt underbart med henne att hon uppskattar allt vi gör så mycket.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)