.

.

måndag 21 mars 2011

Döden igen

Sitter här i soffan och försöker tänka på något trevligt men det går inte.
Fick besked på jobbet i dag att två av våra barn mist sin mamma helt oväntata i helgen.
Det smärtar mig fruktansvärt, det är en av de familjerna som jag har mycket kontakt med, på jobbet finns det olika sorters föräldrakontakter vissa pratar man mycket med vissa väldigt lite.
Jag formligen älskar dessa två barn (visst är det så att man inte ska ha favoriter bland barnen men det finns alltid några som man känner extra mycket för) och så är det med dessa två.
Jag vet inte hur jag ska tackla den här situationen och jag vet inte hur jag ska bemöta dessa barn när de kommer tillbaka till skolan, man vill ju ta dom i famnen och krama dom för alltid.
Och mina tårar rinner för detta tragiska öde som drabbat en familj, en pappa och man som utan någon som helst förvarning mist sin fru, och två barn som också helt utan förvarning mist sin mamma. Kan inte föreställa mig hur man ger det beskedet till sina barn en helt vanlig lördag i mars ??


1 kommentar:

Cissi sa...

Livet är så orättvist :(

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)