.

.

onsdag 9 oktober 2019

Sjuk igen

 I dag är jag hemma med Nelli som är sjuk igen. I går sa hon på kvällen att hon mådde dåligt och hon hade tydligen klagat på dagis på att hon mådde illa och så.
Det var lite lustigt ändå för jag hade huvudvärk och mådde illa hela dagen och tre barn på jobbet mådde illa och en kräktes så jag blev orolig att det var kräksjukan.
Under kvällen sa Nelli att hon mådde illa och i natt vaknade hon och hostade och skrek -Jag måste kräkas så vi sprang till toaletten. Men det behövde hon inte, hon vaknade och hostade och det lät som blandning mellan krupp hosta och slemhosta så hon trodde nog bara att det skulle komma kräks.
Sen vaknade hon igen och ville ha vatten men jag var så sjukt trött för Leo hade också varit inne och väkt mig så jag sa till Nelli att jag orkar inte, sen när jag var klarvaken frågade jag om jag skulle gå och hämta vatten men då hade hon redan somnat om igen.
Sen vaknade hon igen och så gick vi och kissade och då var hon brännhet så hon hade nog hög feber, så då drack hon lite vatten och sen gick vi och la oss igen.

Trots denna natt vaknade hon när jag gick upp med Robin och Leo och var på gott humör trotts febern och hostan.
Nu sitter vi och bygger pussel. Det tycker jag är jätte kul, men Nelli brukar inte gilla pusselsådet var kul att hon tog fram dom.Jag ringde och sjukanmälde henne på dagis och då frågade fröken om hon hade feber och hosta för det var flera barn som var hemma med det.



 



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)