.

.

lördag 11 november 2023

Ärftligt

Undra om allt man gör är ärft från mågon i ens släkt.
Jag har för mig att mamma har sagt att min mormor alltid började med middagen många timmar innan man skulle äta. Isf har jag ärft det. Jag börjar alltid med maten flera timmar innan. För det känns skönt då vet man att allt är klart. Som nu tex allt till middagen är klstt förutom köttet som fortfarande timar och det stör mig massor men jag får skylla mig själv för att jag tog ut det så sent. 
Såsen är helt klar, så behörighet jag bara steka grönsakerna och köttet medans potatisgratängen är i ugnen.
Så nu ska jag försöka vila tills det är dags.
Nelli är hemma hos Daniel och leker vilket känns så otroligt skönt eftersom jag mår dåligt som vanligt. 

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)