.

.

söndag 24 december 2023

Julafton

Nelli vaknade såklart tidigt så vi väntade länge innan vi väckte Robin och Leo.
Så klart gick julgranen sönder det första som hände på julaftons morgon. 
Jag blir så trött...
Jag stoppade i sladden, granen tändes och slocknade på en gång. Jag har kollat alla sladdar och skruvat ihop dom om och om igen.
Jag fattar inte varför. Led slingor brukar väl ha jätte lång levnadsnivå?
Och man använder den bara 1 månad om året så der var jäkligt kort tid tycker jag och det kan inte bero på att den stått i förrådet eller vinden för den har ju fungerat i en vecka, ända fram till julafton.....

Jag kom på när vi satt där och väntade på att väcka killarna att jag inte hade köpt något till Tuffs så jag och Nelli gick och handlade och sen väckte vi dom.
Robin är som han är när han är trött så det är svårt att veta om han var glad eller tyckte om sina julklappar.
Men Nelli och Leo skriker jämt av glädje. 
Men det är nästan roligast att se på tuffs, först letar han under granen. Sen bär han fram sitt paket och krafsar på det med tassarna lite försiktigt, sen går han all in och sliter och drar med tänderna tills han har strimlat pappret i beståndsdelar.
Han gillar att slita sönder papper, ibland så brukar vi vifta med presentpapper och då tar han det och strimlor det. 

Robin och Leo försvann till sina rum på en gång efter julklapps öppningen för att prova sina spel.
Det tycker jag är bra med att ge dom spel i julklapp, ( inte att dom försvinner) för då har dom något kul att göra på julafton. Det enda negativa är att när det är dags att åka så får man tjata för att dom ska stänga av.
Nelli och jag lekte med hennes robot gris, den var så otroligt söt sen åt vi frukost och medans jag lagade mat och fixade så provade hon sina pennor som hon fick i julklapp.

Micke och Robin åkte till mormor och morfar och hämtade julklappar och sedan åt vi.
Jag saknade att äta med pappa så otroligt mycket, han är den enda som äter i flera timmar med mig på julafton, det slutade med att Micke,Robin, Leo och Nelli bara satt och tittade på när jag åt. 
Vi tittade på Kalle och sen öppnade vi julklappar.
Jag och Leo monterade ihop Leos stol och Micke monterade ihop nellis stol.
Det känns som vi drog det kortaste ståt för det tog en timma att få ihop Leos stol.
I början gick det skit fort men det var nästan omöjligt att skruva fast ryggstödet, minsta lilla nån av oss rörde oss så åkte det snett och vi gick börja om.



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)