.

.

torsdag 28 mars 2019

Ny vagn

Idag har jag köpt ny vagn till Nelli. jag har länge letat efter en bra vagn till Nelli för vår gamla är alldeles för liten för henne. Förra veckan åkte hon vagn till centrum för hon var trött och ledsen och då började det regna och vi kunde inte fälla upp sufletten för att Nelli var alldeles för lång.
Vi har en sorts paraplyvagn som är den bästa i hela världen men eftersom Nelli är lite tung nu så är den väldigt svår körd. Och vi behöver fortfarande en vagns till Nelli då vi är iväg på innebandy då jag ofta går långa sträckor med henne och hon går ganska sakta och då är det skönt att sätta henne i vagnen och gå på fort, plus att när det har varit långa dagar så är det skönt för henne att åka vagn.
På affären träffade vi Hanna och Freja och då pratade vi lite om vagnar och jag sa att jag ville ha en Brio spin och då sa Hanna att hon hade en kompis som skulle sälja sin. Så  idag köpte vi den, Hanna är så sjukt snäll så hon kom upp med den till oss, Nelli har varit ledsen och gnällig hela dagen så då tog vi vagnen och provkörde den till centrum. Den var så otroligt skön att köra enda minuset är att varukorgen är liten men det är den på alla sulkys.

Nelli var uppenbarligen trött för när vi kom till centrum så somnade hon i vagnen.



vises

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)