.

.

onsdag 2 december 2020

Nisse flyttar in

I natt dök det upp en lite dörr i våra hall med ett litet brev från en tomte nisse som tydligen ska bo hos oss fram till jul. 
Men om en människa öppnar dörren ser det bara ut som en vanlig vägg. 

Nelli blev så glad, hon trodde inte sina ögon i morse. 
När vi hade läst brevet öppnade hon dörren lite försiktigt och kikade in. 
Jaa mamma det ser precis ut som våra vägg, vad coolt. 
Sen knackade hon på väggen i dörren och sedan på väggen ovanför dörren. 
Men det låter olika mamma. 
Och det gjorde det också.
Sen ville hon skriva brev till nissen så det gjorde vi. Och sedan hade hon exakt 5 minuter på sig att äta frukost och klä på sig innan vi var tvungna att gå till skolan men det fixade hon. 
Hela vägen till skolan bubblade hon av lycka och sa. 
När jag kommer till skolan ska jag berätta för alla mina kompisar om dörren och Nisse, tänk om dom inte tror mig. 

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)