.

.

måndag 25 januari 2021

Måndag

Nelli var fortfarande väldigt trött i går så hon fick vara hemma från skolan idag med Robin.
Hon vaknade inte av väckarklockan i morse så jag lät henne sova och gjorde mig iordning och gick ut med Tuffs. Sen började jag få lite panik, ska jag låta henne sova och bara gå till jobbet? Men då kanske hon vaknar när jag gått och blir ledsen. Eller ska jag väcka henne?
Men medans jag grubblade på det så kom hon upp så jag gav henne frukost och åkte till jobbet. 
Hon och Robin hade haft en jätte bra dag och det var sån tur att han har distansundervisning den här veckan och bara 2 lektioner på måndagen. 
Nelli är jätte glad över att äntligen få gå till skolan i morgon, det är sån skön känns att hon älskar skolan och längtar dit. 
Men precis när hon skulle somna frågade hon om hon skulle gå på norgonfritids och berättade att hon inte tycker om att vara där för att det är sån kaos där och att många barn bara springer runt och skriker. 
Jag tyckte så synd om henne när hon berättade det och så kände jag att det var synd om henne som varit sjuk så länge, och det tar ju tid att få tillbaka krafterna när man har varit sjuk och vara en dag i skolan är tillräckligt ansträngande så jag ringde morfar och frågade om han kunde skjussa oss och det kunde han såklart. Tror aldrig att han har sagt nej. 

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)