.

.

onsdag 27 april 2022

Det var  tänkt som en sista vilodag innan Jag ska jobba och nelli ska gå till skolan blev inte mycket till vilodag.
Jag började med att väcka Leoklockan 7 sen var  jag uppe 3gånger till innan han äntligen gick upp ur sängen. I min fantasi skulle han åke typ 7.30 men tåget var inställt och han var inte utanför dörren förrren vid 8.
Sen vid halv 9smsade han att han hade ångest och inte kunde gå inpå skolan.
Jag smsade då till Sara som är special pedagog, och förklarade läget. Vi smsade en stund med varann och kom framtill att han kunde har lektion med Emy på meet.
Men när det var dags för det vägrade han logga in och jag fick skriva och be om ursäkt.
Dagen fortsatte med massa bråk med Leo och jag var så ledsen över att han gör som han gör.
På eftrmiddagen tog vi tåget till handen för ett besök hos doktorn. Tindra följde med och det vart riktigt trevligt att åka på läkarbesök. Nelli satt med Tindra i väntrummet medans jag och Leo gick in till doktorn.
Doktorn lyckades övertala Leo att ta en korttids verkande adhd medicin när han åker till skolan och jag hoppas att han kommer att göra det också.
När vi gick av tåget gick jag och handlade och Nelli följde med Leo och tindra  hem.
Jag började med middagen så fort jag kom hem, nudelwok, det är typ allas favorit här hemma.
Vid 18.45 åkte leo och tindra iväg för  att leo skulle spela match och jag och Nelli började göra oss i ordning för sängen.



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)