.

.

fredag 3 april 2020

Byta rum Dag 1


Idag började vi att byta rum.
Jag och Nelli började med att skruva sönder sönder hennes säng, hon är så himla duktig hon skruvar och skruvar. Det bästa med Nelli är att hon tycker att det är kul att göra saker. Robin och Leo blir sura om man ber dom att hjälpa till men Nelli frågar om hon får hjälpa till.
först tog vi bort hennes säng och sedan åt vi lunch efter lunchen började vi med Robins säng. Det var inte lika lätt som med Nellis säng, jag fick inte bort ena gaveln och jag kämpade och krånglade tills jag gav upp och bar in den som den var. Det gick super lätt ända tills jag råkade ha ner en av Nellis tavlor som så klar gick i tusen bitar och plocka och dammsuga upp allt glas tog ytterligare 100 år så min storslagna plan att vi skulle vara klara när Robin kom hem gick åt h*****e.
Robin och Nelli hjälpte till och bära saker och vid 15.30 gav jag upp då var jag så trött att det kändes som jag skulle svimma på riktigt.
Jag gick och handlade, lagade mat och så åt vi middag , jag gick ut med Tuffs och sedan la jag Nelli.
Och sedan gick jag ner till Robin och hängde upp gardinerna i hans rum.
Egentligen gör det ont i hjärtat att Robin fick Nellis rum för jag verkligen älskar färgen på väggarna där.
Nu måste vi ist måla om alla sov rum i hela huset. Jag vill ha lila, Nelli vill ha rosa, jag är ganska säker på att Robin inte vill ha lila och rosa väggar och Leo vill troligtvis inte ha mina lila väggar.........



Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)