.

.

lördag 14 oktober 2023

Ångest

Gud jag är så trött på allt. Jag har ångest dygnet runt, jag är så trött på att vara sjuk, inte bara för att jag faktiskt älskar att vara på jobbet och för att det är så psykiskt påfrestande att vara sjuk. Att bara ligga i soffan, att det känns som jag ska dö bara av att gå och handla eller gå it med hunden 
Men också den ekonomiska biten. I två månader har jag tagit pengar från mitt sparkonto bara för att kunna köpa mat. Jag har sparat några hundra kronor i månaden i flera år och det tog två månader att tömma sparkontot
Och det värsta är att nästa månad blir lika illa. Det går inte att känna hopp och tröst i att snart kommer lönen för nästa m0nad kommer bli ännu värre. Uppenbarligen ska både innebandyn och handbollen ha sina årsavgifter samma månad.
Och samtidigt känner jag att jag inte orkar gå och jobba på måndag men att jag måste. Både för att vi ska överleva men också för att jag skäms för att jag är sjuk hela tiden. Jag har bara jobbat två hela veckaor sedan skolstarten i augusti. Först var Nelli sjuk och sen jag.

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)