.

.

torsdag 12 augusti 2021

Lära sig cykla

Hon är ju så knäpp Nelli
Hon ville verkligen inte gå ut och cykla och hon grät och grät men jag sa att ni SKA vi gå ut och öva. 
Till slut gick hon med på det om Robin följde med, men hon fortsatte att gråta och sa att hon var rädd och att hon inte ville lära sig att cykla. Jag och Robin trodde vi skulle bli galna. 
Jag gick bredvid med en hand på styret och en hand på hennes rygg men ändå gnällde hon. 
Sen sa jag att hon måste cykla fortare för att Robin är så lat och bara går där bakom. 
Då började hon trampa på och Robin sa att han var snabbare än henne och då minsann började hon le och trampade på ordentligt, så vi gjorde några tävlingar och jag sprang bredvid och höll handen precis bakom ryggen utifall hon skulle tappa balansen men på sista tävlingen så cyklade hon ifrån mig och cyklade hur bra som helst. 
Och hon var så glad och skrek och tjoade och sprang hem till Leo och skrek Jag kan cykla Jag kan cykla om och om igen. 

Inga kommentarer:

Tack för att du har tittat in på min blogg och hjärtligt välkommen tillbaka.

Ha en bra dag!

Kram Michaela :)